Program Terdekat

Facebook Like

Blog Guest Info

IP

Featured post

Sukan Tahunan SKBM 2013

Sukan Tahunan SKBM telah berlangsung dengan jayanya pada 31 Oktober 2013. Tahniah kepada Rumah Hijau kerana telah berjaya mempertahanka...

Pintu masuk ke SKBM Barisan Guru & Kakitangan SKBM 2017 Hari Guru 2017 - Kalau Aku Bukan Guru. Hari Guru 2017 - Kalau Aku Bukan Guru. Pemenang-pemenang pingat Kejohanan MSS Zon Mendi 2017. Acara Larian Merentas Desa SKBM 2017.
Wednesday 28 December 2011
JPA, CUEPACS capai persetujuan mekanisme kenaikan gaji, exit policy

PUTRAJAYA: Kemelut antara Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) dan Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) berhubung pelaksanaan Skim Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) tahun depan berjaya diselesaikan semalam apabila kedua-dua pihak bersetuju membuat...
dua pindaan baru.

Omar berkata, pada pertemuan yang ada kalanya 'panas' itu, JPA turut bersetuju mengkaji semula beberapa peruntukan mengikut SBPA yang dianggap berbeza dengan apa yang dirundingkan sebelum ini.

Pindaan yang dilakukan :

1. Markah Laporan Nilaian Prestasi Tahunan (LNPT) yang akan dikenakan Gaji Statik diturunkan daripada 75% kepada 65%.
2. Markah LNPT untuk Exit Policy (diberhentikan kerja) diturunkan dari 69% kepada 60%.

JPA bersetuju melanjutkan tarikh penerimaan tawaran opsyen SBPA bagi penjawat awam sehingga 15 Jan depan, bagaimanapun, tempoh penerimaan opsyen bagi umur persaraan pada 60 tahun kekal pada 30 Dis ini.

Sumber : BHarian Online

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Guru & Staf

Login Admin


Popular Posts